Thursday, April 15, 2010

Kalau ditinggalkan kekasih, adakah...



1. Rasa kecewa sangat-sangat sampai rasa nak lari jauh-jauh dari semua orang?

Tak perlu nak lari sebab yang tinggalkan kita hanya sorang je, ramai lagi yang ada kat sekeliling kita termasuklah keluarga, sanak saudara, kawan-kawan, jiran...etc
Diaorg tak buat salah pun, yang melukai hati kita hanya sorang...

2. Rasa rendah diri sampai terfikir, apakah salah aku?

Tak perlu rasa bersalah. Ada banyak sebab dia tinggalkan kita. Kalau dia tinggalkan sebab dia jumpa org lain, itu kerna dia tidak setia. Kalau tak setia, jgn teruskan hubungan nanti kita juga yang merana. Ramai yang sanggup utk berkawan tapi mesra/curang dengan kekasih kita kerana mereka tidak kisah untuk menumpang kasih/bermadu dengan kita...ahaks. Gila kan dunia ni...sanggup nak berkongsi kasih...

3. Rasa terhina kerana ditinggalkan tanpa kata perpisahan atau ucapan selamat tinggal?

Dlm hubungan sebegitu, mmg tak perlu kata yang gentle sbb ada kekasih yang gelap hatinya sampai tak nampak jalan..biarlah... Kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak. Suatu hari nanti, dia pun akan ditinggalkan tanpa sebab..

4. Rasa ...this is the end of my life...

This is not the end, this is the beginning of your life. Allah dah tentukan jodoh masing-masing sejak dari azali lagi. You're going to meet other person who might be the mr Right. Just get ready...

3 comments:

  1. aku fham smua ni... tpi aku xleh lpakan dia lh...

    ReplyDelete
  2. Ssh nk lupe lg2 org yg byk support kte.at da end die tgglkn kte sbb rsa kte burden die.

    ReplyDelete